𝄞 Jobbiga dagar 𝄞


Torsdag
15.43
Haft jobbiga dagar. Har haft min(a) första panikångestattack(er) som har pågått sen i fredags. Så typ en vecka har jag gråtit varje dag. Stackars M. Men han har hållit om mig. Jag vet inte om det ska kallas för ångestattacker för DEN håller bara på i någon timme eller två. Så jag vet inte vad det är jag har haft. Det är väl en slags enorm ångestattack. Det var någon dag som jag kom utifrån toan & sa till M gråtande:
"Jag vet inte vad det är som händer"
 
Det står såhär om panikångest på Wiki.
 
"Panikångest yttrar sig som en plötslig ångestattack med hög grad av panik oro, inadekvat rädsla eller nervositet, vilken vanligtvis bara varar någon minut. Vanlig ångest kan komma smygande och pågå en längre tid, medan panikångest uppkommer mycket plötsligt, utan förvarning.
(...)
Personen kan på grund av dessa symtom plötsligt bli rädd för att dö, bli galen eller för att förlora självkontrollen, trots att det inte finns någon objektiv grund för sådana rädslor.
(...)
Den höga ångestnivån kan leda till dissociation, depersonalisation och derealisation, det vill säga overklighetskänslor ifråga om omgivningen, sig själv eller vad som är verkligt"
 
Å det är väl lite så jag har känt det senaste dagarna. Overklighetskänslor. Panik. Rädd. Förstår mig inte på livet om man ändå ska gå hela livet o vara rädd för att man kommer att dö. Dö ska man tydligen ändå göra.
Farfar - var är du? Vad är du?
Man vet inte vad man var före - om själen "kände på sig" att man skulle börja leva. Om det var så känns det ju lite lugnare.
En tanke till - sen när man dör...kanske man återföds MEN sitt förra liv är helt utsuddat så man minns inte ett jävla piss vem man har varit.
Jag vet det låter helt jävla sjukt men kan inte råför va jag känner. Varför blev jag den jag blev? Varför föddes just jag i den här kroppen år 1988. Kunde väl lika gärna varit 1985 eller 2001. 
 
Vet att min far kommer läsa det här & jag vet att du är rädd men förlåt jag ville bara få ur mig det.
Det värsta är att jag dom senaste dagarna har sett mig sitta i en soffa som 80-90 åring. Ingen rolig tanke.
 



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser):


Din blogg:


(Om du vill använda någon smailes så är det bara att kopiera någon här under)
Eller om du använder någon smartphone/iPhone så kan du använda nån där)

😊 😉 😘 😍 😜 😁 😝 😛 😢 😭 😳 😄 😃 😙 😡
😱 😋 😤 😯 😇 🤔 😴 🤘🏻✌ 🍓 🎀 💔 ❣️ ❤️ 💜 💙 💚 💛
💧 💎 💍 👰🏻 🎊 🍹 🍷 🎉 🌹 💋 🔊 🎧 🎶 🎵
❄️ ⛄ 🎄 🌙️ 🌟 ✨🕯💀 ☠️ 👻 🙈 🙉 🙊 📖

Din kommentar: