𝄞 Ett privat jobb 𝄞


Fredag
17.43
Helt sjukt va jag bara plöjer (heter det så?) böcker. Men jag mår bra då.
 
Vi har varit i hos mina föräldrar måndag till torsdag. Hälsat på där. Har renoverats hos oss så vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen men vi bestämde oss för att åka dit. Det är smidigast. Men har varit lite jobbigt att inte veta vart man har sina grejer. Jag är väldigt ordningsam (men det tycker inte en viss person haha) & jag vill ha koll på sakerna. är totalt livrädd för att tappa bort saker. Kan va allt ifrån en bok till en liten fjantig sladd som har kostar 50 spänn (exempel) typ.
Nu är nästan allt på plats igen.
 
M börjar bli sitt vanliga underbara jag efter operation. Han va & tog stygnen idag, tror jag. Han är så gott som den han alltid ha varit.
Han sa idag till mig när jag kom hem & han kom fram till mig:
"När allt det här är över så åker vi iväg någonstans"
När allt är över menar han allt som har hänt. Nämner inget specifikt. Bara bort ifrån det.
 
Har bara EN enda vecka på Samhall kvar! :D Fick greja med böcker idag. Elin va i ett mjukt ljusblått fluffigt moln. (om man tänker bort vart jag egentligen var i det verkliga livet)
 
Jag har funderat på en grej. En ganska så idiotisk grej som ABSOLUT INTE kommer bli "på riktigt" så jag bara drömmer men tänker framför allt bara på & för mig själv. Kommer inte kunna bli bra med en gång men detta är en sak som man inte gör över en helg eller vecka eller månad/er.
Skriva en bok.
Tanken fick jag för några dagar sen. Jag vet på ungefär jag vill att den ska se ut men jag vet vad jag vill att den ska heta. Kom ihåg. Bara för mig själv. Jag är hemsk för att det ska läsas av flera. Eller så är jag bara rädd - vågar inte. Eller så är det så självklart att jag helt enkelt inte ens klarar av det ens för mig själv.
Men jag tycker det är roligt att skriva här i bloggen.
Skriva överhuvudtaget. När det bara flyter på. Utan att jag tänker.
Ibland är det så obeskrivligt skönt att inte tänka.
 
Tycker ni att det är knäppt om jag ger mig på nåt sånt?
En självbiografi blir det ju dåeee. Tyvärr.
Behöver få ut allt jobbigt & naturligtvis allt som jag upplevt som är lycka.
 
Kommentera gärna & säg något om detta.

#1
💎️ Skrivet av: Karin

Datum: 25 2014
Klockan: 11:16:09
Bloggen:

Du ska absolut följa den känslan att du vill skriva!! Det finns skrivarkurser! Och kommer du ihåg vad mycket du skrev när du var liten? Och litterär gestaltningkursen på Munkebäck! Ett tu tre klarnar det och man kan se vägar!! 😘

Svar: den kursen kommer jag inte ihåg :/ men det vore rätt bra. & kul hoppas jag om det finns kurser fortfarande
soclosedecember.nu



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail (bara jag ser):


Din blogg:


(Om du vill använda någon smailes så är det bara att kopiera någon här under)
Eller om du använder någon smartphone/iPhone så kan du använda nån där)

😊 😉 😘 😍 😜 😁 😝 😛 😢 😭 😳 😄 😃 😙 😡
😱 😋 😤 😯 😇 🤔 😴 🤘🏻✌ 🍓 🎀 💔 ❣️ ❤️ 💜 💙 💚 💛
💧 💎 💍 👰🏻 🎊 🍹 🍷 🎉 🌹 💋 🔊 🎧 🎶 🎵
❄️ ⛄ 🎄 🌙️ 🌟 ✨🕯💀 ☠️ 👻 🙈 🙉 🙊 📖

Din kommentar: